سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و جدیدترین روش درمان خانگی کم خونی با روش گیاهی سنتی (حتم

مقالات قدیمی که در سایت های دیگر می بینید را دور بیندازید! در این مطلب جدیدترین تحقیقات دنیا درباره روش های درمان خانگی کم خونی را در اختیار شما قرار می دهیم. گیاهان و مواد طبیعی که برای درمان کم خونی به طور علمی ثابت شده اند.

آیا دائما احساس خستگی میکنید یا پوست رنگ پریده ای دارید؟ استراحت تنها چیزی نیست که شما نیاز دارید. کم خونی یا آنمی به حالتی گفته میشود که در آن گلبول‌های قرمز یا هموگلوبین کافی در خون وجود ندارد. هموگلوبینی که در گلبول‌های قرمز خون وجود دارد باعث می‌شود تا اکسیژن به گلبول قرمز متصل شده و توسط مویرگ‌ها به بافت‌های مختلف بدن برسد. پس در شرایط کمبود گلبول قرمز و هموگلوبین در خون، سلولهای بدن برای عملکرد مناسب اکسیژن کافی ندارند و بنابراین احساس کمبود انرژی و خستگی در فرد ایجاد میشود.

آنمی انواع مختلفی دارد اما شایع ترین آن بدلیل کمبود آهن در بدن اتفاق می افتد. مغزاستخوان برای تولید هموگلوبین به آهن نیاز دارد. با کمبود آهن دربدن، مغزاستخوان قادر نخواهد بود که هموگلوبین را برای گلبولهای قرمز تولید کند.

برطبق آنالیز انجام شده در سال 2016، هند بالاترین میزان آنمی در زنان و کودکان را دارد. فقر آهن در زنان باردار مشکلات جدی بهمراه خواهد داشت و برروی زبان و مهارتهای حرکتی کودکشان تاثیر گذار است. درمانهای خانگی بسیاری برای کم خونی وجود دارد که میتوانید آنها را امتحان کنید.

علائم کم خونی

بسیاری از علایم مهم کم خونی، رایج هستند و ممکن است فرد متوجه آن نشود. پس درصورت تجربه ی هرگونه از علائم زیر، میزان هموگلوبین خون باید چک شود:

  • خستگی دائم و همیشگی
  • رنگ پریدگی پوست
  • ریزش موی شدید
  • کمبود انرژی
  • تپش قلب (ضربان قلب بسیار سریع میشود)
  • تنگی نفس
  • بداخلاقی و اخمو بودن در اکثر اوقات

براساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی، کم خونی در مردان به هموگلوبین کمتر از 13 گرم در دسی لیتر اطلاق میشود و در زنان، میزان هموگلوبین کمتر از 12 گرم در دسی لیتر است؛ اما نگران نباشید چون آنمی با کمی احتیاط و مراقبت درمان میشود.

اگر مبتلا به آنمی هستید، قدم اول مشورت با پزشک درمورد میزان دریافت مکمل های آهن و همچنین رژیم غذایی غنی از آهن میباشد. ما در این مطلب بهترین درمانهای خانگی آنمی را برایتان آورده ایم که انرژی و سرزندگی را به شما میبخشد.

...

برای مطالعه ادامه متن بر روی لینک اصلی زیر کلیک کنید:

بهترین و جدیدترین روش درمان خانگی کم خونی با روش گیاهی سنتی